Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów - DOCENDO DISCIMUS

foto1
TU KAŻDY ZNAJDZIE COŚ DLA SIEBIE!
foto1
MÓWISZ: GGO. MYŚLISZ: OK.!
foto1
JUŻ NIE MUSISZ SZUKAĆ. ZNALAZŁEŚ!
foto1
NASZE GIMNAZJUM JEST NA 6!
foto1
ZAPRASZAMY DO NAS!
+48 71 314 02 36
gimnazjum@olesnica.wroc.pl

Blue Flower

Blue Flower

Blue Flower

Blue Flower

20 stycznia 2016 roku uczniowie klasy II d Szymon Śliwiński i Patryk Wajerowski przeprowadzili lekcję z uczniami klasy IV Szkoły Podstawowej Gminy Oleśnica w ramach projektu ”Docendo discimus – Ucząc innych sami się uczymy”. Opiekunami projektu są panie Aurelia Fabjan- nauczyciel historii w GGO i Lucyna Kollinger-nauczyciel historii w Szkole Podstawowej Gminy Oleśnica. Temat zajęć :Powtórzenie wiadomości - „Czas w historii”.

Celem projektu było m.in.: kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł, przygotowanie się do publicznych wystąpień i prezentacji, porządkowanie dat w sposób chronologiczny i umieszczanie ich na osi czasu oraz integracja społeczności szkolnej. Gimnazjaliści z dużym zaangażowaniem przygotowali się do realizacji projektu. Opracowali karty pracy, aplikacje w programie Learning Apps oraz ćwiczenia i zadania do tablicy interaktywnej. Młodszym kolegom taka forma lekcji bardzo się podobała. Aktywnie uczestniczyli w zajęciach, podczas których mogli zapoznać się z technologia informacyjną. Z zainteresowaniem oglądali prezentacje multimedialne dotyczące liczenia czasu w historii, a poprzez zabawę uczyli się rozwiązując zadania na tablicy interaktywnej. Na zakończenie zajęć uczniowie otrzymali do rozwiązania karty pracy o różnym stopniu trudności ( wyższym i niższym). Udział w tym projekcie był dla młodzieży niezmiernie twórczy i inspirujący. Gimnazjaliści dzielili się wiedzą nabytą wcześniej. Możliwość uczenia innych pozwoliła im rozwinąć umiejętność przekazywania myśli, planowania wypowiadania się, a także panowania nad stresem Dla młodszych kolegów i koleżanek było to też pozytywne doświadczenie. Jedni i drudzy w niekonwencjonalny sposób integrowali się i uczyli.